top of page

האהבה שלי לספרים

עודכן: 31 בינו׳ 2022

האהבה שלי לספרים התחילה מאז שהתחלתי לקרוא, הספרים היו החברים הכי טובים שלי. כשחיפשו את ליאת, ידעו שאפשר למצוא אותי בספרייה עם הספרנית או עם ספר ביד. דרך הספרים התחברתי לדמויות שלא יכולתי לפגוש במציאות, פיתחתי את הדמיון ואת יכולות הכתיבה וההבעה שלי, למדתי איך מתקשרים בצורה נכונה עם אנשים וקבלתי המון ידע שלא הייתי מקבלת במקום אחר. את הספר הראשון להתפתחות אישית קבלתי מאדם שהיה מאוד קרוב אליי בתקופה ההיא. הוא פשוט הביא לי את הספר ואמר לי את חייבת לקרוא אותו. אמרתי לו מה עכשיו לקרוא ספר?? אני בלימודי תואר ראשון גם ככה אני כל היום קוראת מאמרים ומה עכשיו ספר פילוסופיה, זה התחום שהכי לא מעניין ומושך אותי ואפילו שאני שונאת וסובלת כל רגע בשיעור הזה. הוא לא וויתר לי ואמר לי כל פעם תקראי קצת עד שתסיימי את הספר, הספר הולך לשנות לך את החיים והוא כל כך צדק.


לא ידעתי שמאז הדרך בחיים שלי הולכת להשתנות ואני הולכת לגלות עולם שכל כך פחדתי ונרתעתי ממנו.


עולם הרוחניות, הייתי הבחורה הכי רציונלית ומבחינתי כל הרוחניים הם היו אנשים שהולכים עם שרוואלים ומכנסיים לבנים, הם מעופפים והכי לא סגורים על מי שהם, אנשים שבחיים לא חשבתי שיהיו החברים הכי טובים שלי.

הספר הראשון שהתחלתי לקרוא שמחובר לעולם ההתפתחות האישית נקרא "ארבע הסכמות". ספר שאני ממליצה לכל אדם שמוכן לשנות את חייו.

הספר מדבר על שינוי התפיסה שלנו את עצמנו, אם לא נשנה את העולם שלנו, לא נוכל לשנות שום דבר. אתם תשנו את העולם בכך שתאהבו את עצמכם, תהנו מהחיים ובכך שתחיו בגן עדן.

























מיגל רואיס מציע לנו לתרגל בחיינו 4 הסכמים חדשים עם עצמנו. הסכמים שיעזרו לנו לייצר כוח ואמונה פנימית וכך נוכל לשנות את ההסכמים הישנים שלנו עם עצמנו ולחיות בחיים מאושרים ומלאי הגשמה.


ההסכם ה-1- שמרו על טוהר המילה- למילים יש כוח, וגם למחשבות. למילים יש את הכוח לברוא או להרוס. כשאנחנו חושבים או מתבטאים בצורה שלילית אנחנו נהיים חלשים יותר, כי זה משפיע עלינו אנרגטתית. ואולי אתם שמים לב איך אתם מדברים אל אחרים, אבל מה איתכם? מתי שמתם לב כמה אתם יורדים על עצמכם, כמה אתם מזלזלים בעצמכם? הגיע הזמן לשים לב למילים שאתם אומרים או חושבים עליהם לעצמכם, הגיע הזמן להבטיח הבטחות לעצמכם ולעמוד בהם, בשבילכם. ההסכם ה-2- אל תקחו שום דבר באופן אישי מה זה משנה מה קורה מסביב אליכם? זה לא חשוב אם אומרים לכם מילה טובה או פוגעים בכם, ברגע שתבינו שכל מה שקורה בצד השני, אילו דברים שקשורים אליו, לעולם שלו ובהתאם לכך הוא מגיב ופועל. לא לקחת באופן אישי.

שום דבר שאנשים אחרים אומרים או עושים זה לא קשור אלינו, זה שלהם. ברגע שאנחנו רואים אנשים מי שהם באמת מבלי לקחת את הדברים באופן אישי, אנחנו לא יכולים להיפגע ממה שהם אומרים או עושים. ההסכם ה-3- אל תניחו הנחות אנחנו מניחים הנחות ומתייחסים אליהם כאמת, מסתכלים על סיטואציה שהולכת לקרות או על אדם שפגשנו, בונים סרט בראש שלנו ופרשנות משלנו מבלי שראינו את המציאות באמת. ברגע שאנחנו מניחים הנחות אין באמת צ'אנס לבן ממול סיכוי, יהיה מין מאבק שתמיד נרצה שהוא יוכיח לנו שהוא מישהו אחר או לעצמנו שצדקנו בדעותינו. לכן ברוב הפעמים רצוי לשאול שאלות את האדם שנמצא מולנו על מנת למנוע מעצמנו להיכנס למנגנון רגשי שיהיה לנו מאוד קשה לצאת ממנו. ההסכם ה-4- עשו תמיד כמיטב יכולתכם כולנו כל הזמן אומרים לעצמנו שיכולנו לעשות יותר, יכולנו לעשות יותר ממה שעשינו, לא עשינו מספיק, מגיעים להלכאה עצמית, האשמה ושפיטה שמתבטאות במילים שהיינו שומעים על עצמנו בבית. מיגל אומר "תעשו כמה שאתם יכולים ותדעו שעשיתם את ההכי טוב שלכם, וכשתדעו את זה, לא תהיה לכם סיבה להאשים ולשפוט את עצמכם, כי עשיתם כמיטב יכולתכם". הספר השני נקרא "חוק המשיכה".

זה ספר שלקוחה אמרה לי שישנה לי את החיים, לא הבנתי עד כמה היא צודקת. אבל מה שכן הייתה לי הרגשת בטן כזאת שאני חייבת לקנות אותו. ברגע שהיא יצאה מהקליניקה נכנסתי לאתר ורכשתי את הספר. הספר קליל, זורם ומלא משימות שמסכמות כל שלב בספר.

המשימות בעצם עוזרות להטמעת תהליך הלמידה ולשינויים בחיים. אז על מה הוא מדבר? הספר מלמד אותנו איך למשוך לחיים שלנו את מה שאנחנו רוצים ושואפים אליו, יש ממש הכוונה צעד אחר צעד מה לא לעשות ומה כן לעשות. כמה תובנות שלקחתי לחיים מהספר- 1. להגיד ליקום מה אני רוצה, בלי המילה לא, ללא כי היקום לא מכיר את המילה הזו. היקום עובד במצב של אנרגיה וכשאנחנו מרגישים וחשים משהו אנחנו משדרים אותו כמו תדר בתחנת רדיו. תבחרו את התדר הנכון, תהיו באהבה עצמית, בשמחה ובאומץ לחיות את החיים באמת. 2. תגידו ליקום בצורה ברורה מה אתם רוצים. אם אתם לא יודעים זה בדיוק הזמן לחשוב עם עצמכם מה אתם- איזה בן זוג? איזה לקוחות? איזה עבודה? כולנו רוצים ורוצים אבל בסוף מגלים שרצינו את הדבר הלא נכון, אז תדייקו את הבקשה שלכם ותוכלו לחיות בחיים מלאי שפע ואהבה. ספר שלישי ששינה לי את התפיסה לחיים הוא "לרפא את חייך- לואיז ה'"





כבר מהשם של הספר אתם יכולים להבין שלואיז מדברת על הריפוי שלנו לעצמנו.

כשהתחלתי את ההתפתחות שלי בעולם הרוחני התחלתי להבין שהגוף שלנו הוא רק מראה למה שקורה לנו בפנים. התחלתי להעמיק בהרצאות, פוסטים בפייסבוק ואז הגעתי ללואיז...הרגשתי שהגעתי למקום שסוף סוף יספר לי מה הקשר בין גוף לנפש, איך המחלות הפיזיות שלנו קשורות לתחושות ולחסמים שלנו. בספר, היא מדברת על כל חלקי הגוף שלנו ואיך כל איבר קשור לרגש מסוים ולהתפתחות רוחנית מסוימת. היא נותנת תרגילים שיכולים לעזור בתהליך ההטמעה וההבנה של איך קורה הריפוי באופן פיזי. תובנות שקבלתי מקריאת הספר- 1. ברגע שנרגיש טוב עם עצמנו נוכל להיות בריאים. 2. ככל שנתפתח ונלמד יותר תמיד נרצה עוד.. 3. אהבה עצמית זה התשובה להכל. ברגע שנאהב את עצמנו נרגיש יותר טוב, נהיה שמחים יותר. אחרים ירצו להיות בסביבתנו ונהדהד את כל הטוב הזה לעולם. כי כולנו ביחד זה רשת מחוברת אחת. לספרים האלו אני חוזרת כל פעם מחדש שבא לי להעמיק עוד קצת בידע שכבר קבלתי, כי עכשיו אני מגיע ממקום אחר ב"ספירלת ההתפתחות", עכשיו אני רואה את הדברים בצורה אחרת. ממליצה לכם גם לעשות את זה. הספר הרביעי נקרא "תשעה שיעורים ברוח"


איך יוצרים את המציאות שאנחנו רוצים?


1. חושבים על מה אני רוצה-

אפשר לכתוב הכל את כל החלומות הכי ורודים שלכם.

2. לחשוב איך אני מרגישה כשאני חושבת על הדבר הזה שאני כל כך רוצה.

אבל מה שבאמת קובע זה מה יש לי באמת ברצון בתת מודע.

3. מה יש לי ברצון.. איזה רגשות אני מרגישה כשאני חושבת על הדבר שאני הכי רוצה.

מה שאנחנו מרגישים, זה מה שמניע אותנו לפעולות שיפגישו אותנו בעתיד הקרוב או הרחוק, במציאות שנחווה. חשוב שנידע כיצד לנסח את המציאות הרצויה מבלי לעורר את התנגדות המטריקס (כוח ההתנגדות למה שיש לנו ברצון). איך לא נעורר את כוח ההתנגדות? ברגע שנאהב את הדבר שיש לנו ברצון...לא תהיה התנגדות של המטריקס. כדאי לנסח מחשבות שהן בהתאמה למה שיש לנו ברצון ובהתאמה למה שיש לנו אהבה כלפיו.


לדוגמא- במקום להגיד אני רוצה להיות אישה טובה , המסקנה שיכולה להיות לתת המודע זה שאני לא טובה מספיק. אבל אם אני אגיד אני מרגישה אישה טובה וראויה, שיניתי את המחשבה ואת התדר איתה.

הספר החמישי נקרא, "כוחו של הרגע הזה".


אקהרט טול מדבר על הרגע הנוכחי,

כולנו עסוקים כל כך בעבר ובעתיד שאנחנו שוכחים שהרגע, ההווה.

זה הזמן שאנחנו באמת נוכחים בו.

זה הזמן שלנו ליצור את השינוי ולהגשים את מה שאנחנו רוצים להיות.


תובנות מהספר-



1. תתעסקו בכאן ועכשיו, אל תדחו מה שאפשר לעשות היום.

2. כשהמחשבות שלכם בורחות לכיוון העבר או העתיד,

תעצרו ותנסו להיות בכאן ועכשיו.



המיינד שלנו מנסה למנוע מאיתנו להתמודד עם הרגשות שמבקשים מקום עכשיו.

תעצרו ותבוננו בהם, תנו להם מקום.

3. לפעמים מה שצריך לעשות בחיים, זה פשוט להיות.






bottom of page